Děkujeme za pochopení.
A12l96e90n66a 12K43u61l13h48a93v51á
Nejsem pro paniku ani extrémy, nejsem pro nihilismus, ale ani pro "psychologii odmítání." Prosím paní Konečná, poslechněte si konferenci, na které byl i Havlíček:
A můj rozhovor s Václavem Cílkem a Marianem Jurečkou (omluvte kvalitu zvuku) - nejsem moderátor, ale toto téma považuji za natolik zásadní:
A s Pavlem Pocem a Milanem Jeglíkem (už dobrý zvuk):
http://www.akademiesobestacnosti.cz/video/pavel-poc-a-milan-jeglik
Tam jsou konkrétní odpovědi. Ne na všechno, ale na mnohé. A otevřené otázky dále. Děkuji, že se o téma zajímáte a snažíte se také přispět k tomu, aby neulítlo někam do extrému.
P13a71v63e86l 28D14v94o62ř24á98k
Váš článek mě opět utvrdil v názoru, že komunisté byli vždy brzdou jakéhokoliv pokroku.
Ale nebojte, tatínek Vám tu Teslu koupí!
D60a39n 21R25o64z43s34í25v29a78l
Mě zase, že rozum ve Vašem případě tak nějak stále chybí.
L32e73o44n50t38ý31n57a 34C79h60v48á84t63a94l97o39v24á
A proč to říkáte nám? My to víme, řekněte to v EP.
A45n48t48o82n90í15n 71K31o46u47n15o68v35s23k80ý
Ano, elektromobily a hybridy budou stačit, pokud jich výrobci vyrobí a zákazníkům vnutí aspoň 25%.
Ne snad že zachrání planetu a lidstvo, ale zabrání tomu, aby výrobci platili drastické pokuty.
Před Vánoci uzákonila EK nový emisní limit platný od 1.1.2021, a to 95 CO2 na km, což odpovídá spotřebě 4,0 l benzínu nebo 3,6 l nafty na 100 km a platí to jako průměr pro celou flotilu vyrobených aut. Při nedodržení pokuta EUR 1.000,- za každý gram překročení krát počet vyrobených aut. Pokud například výrobce vyrobí milion aut a překročí limit o 3 g, zaplatí 3 miliardy EUR pokuty. To už jsou peníze i pro ně.
Jak EK k tomuto rozhodnutí dospěla nikdo neví, protože s výrobci jednala naposled v roce 2012. Zřejmě byli vedeni nějakou vlastní romantickou inspirací a tak si vybrali nejbližší hezké číslo menší než 100.
Technicky to u spalovacích motorů řešitelné není a tak výrobci zvolili nejrychlejší a nejjednodušší cestu - auta vybavená spalovacími motory, ověšenými všemi možnými emisními vychytávkami, doplnit o elektropohon a lithiové baterie. Auto tak ztloustne o cca 200 kg a zdraží o 200 tisíc. Co na tom, že na elektropohon neujede často ani 30 km? V emisním testu vykáže méně než 50 g CO2 na km a výrobcům tak pomůže vyhnout se pokutám. Elektromobil pak vykáže emise 0 g CO2.
Kdo na to bude mít je těžké říct.
Škoda Citigo na venkově nahrazovala starším lidem rozpadlé Felicie a stála od Kč 190 tisíc. Ale i takto malé, lehké a malým nevýkonným motorem vybavené auto mělo emise 100 g CO2 na km a tak se ve III.Q přestává vyrábět. Nahradí ho elektrické Citigo za prý Kč 420 tisíc.
No nekupte to, když je to tak levné, že?
P31a68v30e35l 65D70v79o24ř12á75k
Zkuste si zjistit, jaká je na Citigo fronta. Nezapomeňte, že co stálo před časem 200 tisíc, stojí dnes 500 tisíc. Tuhle jsem na plném parkovišti před Lidlem koukal, jaké značky vozů tam stojí. Vesměs tak za půl až jedno mega. Nu a větší počet vyrobených kusů bude znamenat i nižší cenu.
S24t95a43n22d84a 49N21o87v76á80k
.........je to utopie! Zajeďte do kteréhokoliv města či dědiny. Auta kam se podíváte. To budou všude natažené kabely silné jak ruka?
Všichni řvou, že jet po dálnici, která se ucpe je pomalé? Jak dlouho pojedu z Ostravy do Prahy, když budu třikrát nabíjet a přede mnou bude fronta na nabíjení?
Naposled....víte, kde má elektromobil výfuk? V Prunéřově !
D95a40n 67R71o28z90s82í51v64a54l
Přesně tak. Elektromobily jsou jeden velký omyl.
- Počet článků 298
- Celková karma 31,24
- Průměrná čtenost 825x